Pragniemy poinformować, że ukazał się kolejny artykuł prezentujący wyniki badań prowadzonych w ramach projektu, opublikowany na łamach Acta Universitatis Nicolai Copernici. Pedagogika. Artykuł autorstwa Celiny Czech-Włodarczyk oraz Magdaleny Cuprjak pt. Organizacje młodzieżowe i społeczna inkluzja: dyskurs i praktyki partycypacyjne, zawiera wnioski dotyczące analizy dyskursu czterech organizacji młodzieżowych działających w Polsce: AIESEC Polska, CI UNESCO, ATD Czwarty Świat oraz CIM Horyzonty. Jakościowa analiza treści dokumentów wymienionych organizacji ukazała obecność różnych stopni inkluzji społecznej, od formalnego dostępu do równych szans po pełne wykorzystanie potencjału młodych ludzi. Ustalenia wskazują, że najwięcej wskaźników inkluzji pojawiło się w przypadku organizacji ATD Czwarty Świat, a w dyskursie dominowały aspekty związane z dostępem, uczestnictwem i rozwojem potencjału ludzkiego. Wyniki podkreślają potrzebę świadomego kształtowania praktyk inkluzywnych, aby unikać powierzchownej symbolicznej inkluzji i zapewnić rzeczywiste wsparcie marginalizowanych grup młodzieży, co stanowi klucz do skutecznej integracji społecznej.
Publikacja artykułu członkiń zespołu projektowego w AUNC